Dojmy z hraní: Heartstone: Heroes of Warcraft


Není tomu dávno, kdy jsem tu lehce nakousnul téma: Free to Play model her. Uvedl jsem několik příkladů. Mezi nimi byly zmíněné hry, které momentálně hraji. Rozhodl jsem se tedy začít tou, která mi pije krev nejvíc. Takže začnu s Heartstone Heroes of Warcraft.
Ke hře jsem se dostal ani nevím jak. Rozhodl jsem se tedy hrát na svém tabletu Nvidia Shield s operačním systémem android. Zklamáním je, že do hry se musíte registrovat, protože Blizzard vás hold chce mít pod palcem. Žádné propojení s účtem Google+ nehrozí (můžete jen použít e-mail).
Hra vás zezačátku hodí do nenásilného úvodu, kde hráči vysvětlí karetní hry, co která karta umí a k čemu je vlastně dobrá. Když tím vším projdete, získáte za odměnu herní měnu a sadu základních karet. Tím pro hráče končí ta zábavnější část, protože je vržen do vody mezi ostatní hráče. Můžeme to přirovnat k plavání. Vy jako začínající hráči budete mít tu nejhorší výhodu. Budete ti nejméně zkušení a s naprostým základem.
Pod líbivou grafikou, zvukem, animací karet a různých fíglů, se skrývá temná strana síly (F2P model). Tiše vám našeptává, že existuje i jiná a mnohem snazší cesta k vítězství, než si poctivě vybojovat herní měnu, která se na první pohled může zdát snadno dosažitelná, ale jakmile dokončíte první tři výzvy a zjistíte, že musíte čekat na druhý den, abyste mohli získat další goldy, zhořkne vám radost v ústech, když se dozvíte, že každý den dostanete jednu novou výzvu po čtyřiceti goldech nebo balíček karet, který jsem za týden dostal jednou. Za každé třetí vítězství pak získáte deset dalších goldů, ale budou těžce vydřený.
Náhle zjistíte, že vyhrát nad opravdovým protivníkem je těžké (mnohdy zkušenější), protože hlavní roli hraje štěstí a balíček karet.
Karty jsou však v Heartstonu to nejdůležitější, co potřebujete. Bez nich prostě není šance si hru pořádně užít. Stačí, aby se protivník vytasil s kartou, která jeho postavičce na herní ploše zdvojnásobila zdraví, útok a vy už předem víte, že jste v háji.
Já mám tu zkušenost, že ač jsem zkoušel jakékoliv kombinace karet, protivník se vytasil s kartami, které dalece přesahovali můj balíček (deck) a o nichž můžu snít. Stěží uhraju tři vítězství za den a to už jsem investoval svých pět set těžce vydřených goldů do karet, které mi jsou ne moc k užitku, protože se v protivníkovo rukou objeví vždy o dost zajímavější karty.
Navíc je dobré znát vlastnosti karet a mít je odzkoušené, protože vzápětí zjistíte, že dvojkombinace či trojkombinace dokáží z jedné vaší karty udělat peklo na hrací desce. Bohužel, zase šlo o útok ze strany mého protivníka, kdy se mu na herní ploše objevili dva tatuani z ničeho nic, stačilo jen vyložit jednu kartu a na herním poli už byly dva další nepřátelé. Navíc, takový druh, který brání kartám (miniosům –> kartám na hrací desce).
Mám proto ze hry smíšený pocit. Baví mě, ale na druhou stranu mě dokáže vytočit, protože nehraju se sobě rovnými hráči (nemáme stejné karty nebo stejný počet lepších karet). Investovat do hry nechci, protože dát za dva balíčky karet osmdesát korun mi přijde trošku na hlavu, jelikož není jisté, co vlastně za karty obdržíte. Budou stát za něco? Zlepším si šanci na vítězství, popřípadě mám šanci vyhrát? Nebudu dávat 80 Kč za něco, co mi nemusí pomoc. Za to bych možná dal 5 Kč (za dva balíčky karet).
Tahle nejistota mě zabíjí. Proto asi z hrou brzy seknu. Nechci čekat na lehčího protivníka a prohrát 10 kol, abych vůbec toho jednoho našel. Tahle neférovost mi na téhle hře hrozně vadí. Jak může nový hráč hrát, když sama hra mu hází pomyslné klacky pod nohy? Je mi tedy líto těch, kteří by z hrou chtěli začít, a závidím těm, co hrají už nějakou dobu a nemají takový problém jako já.
Navíc bych řekl, že jsem princip karet pochopil, vím, jak fungují atd., ale jsem omezen tím, co mám a nemám.

Mrzí mě to, protože Heartstone mě zrovna baví, ale F2P model kazí zážitek z hraní. Vůbec nemám ten dojem, že je chyba ve mně, ale v kartách. Karty jsou v hlavním případě to, na čem Heartstone stojí a vydělává. Prostě Blizzard podle mě razí moto „Plať, a hraj bez problémů.“, protože oproti třeba The Witcher: The Battelarena, dostává hráč stejnou odměnu jako ten, kdo vyhrál.

Komentáře

Oblíbené příspěvky